Lake George & Burlington, NY

Oda No: 430

Burlington: Hilton
Oda no:641

3 Eylul Kanada”da Labor Day olarak kutlaniyor ve tatil. Uzun haftasonundan yararlanarak biz de 2 gunluk kacamak planliyoruz. 1 gece herkesten cok methini duydugumuz Lake George bolgesinde gecirip daha sonra onceden gunu birlik gidip cok begendigimiz Burlington da kalacagiz. Gezi rotamiz su sekilde olacak

A Ev, B.Lake George, C.Burlington

Lake George Amerikan Gollerinin Kralicesi olarak adlandiriliyor.  Yaklasik 50 km uzunlugunda ve 5 kilometre genisliginde olan golun guney kiyisinda bulunan ve gol ile ayni adi tasiyan Lake George kasabasi yaz aylarinin populer bir turistik bolgesi ve yilin bu doneminde nufus 50.000’e kadar cikabiliyor. Lake George ve civari Montreal’liler icin de uzun haftasonlari acisindan populer bir destinasyon. Konustugum pekcok kimse bana uzun haftasonu icin burayi onerdi.

Ingiliz generali William Johnson Lac-Du-Saint-Sacrement olan golun adini Ingiltere Krali II.George’a ithafen Lake George olarak degistirmis. Amerikan Klasigi “Mohikan’larin Sonuncusu” isimli roman bu bolgede geciyor ve gol o oykude Horican olarak aniliyor. Golun yine guneyinde yapilan kaleye ise kralin torununun adi olan William Henry adi veriliyor. Geziden dondukten 2 gun sonra bu fime denk gelip seyretmek hos bior tesaduf oldu bizim icin.

1791 yilinda ABD baskani Thomas Jeffersonun kizina yazdigi mektupta “tartismasiz bugune kadar gordugum en guzel su” seklinde tanimladigi Lake George, hala daha tertemiz berrak sulara sahip. Montreal ile New York sehrinin hemen hemen ortasinda yer alan bu bolge  ve gol kiyisi ve onu cevreleyen Adirondack daglari,  19. ve 20. yuzyillarda  Amerikan  arsitokratlarinin  populer tatil yorelerinden biri olmus.

Yaz aylarinda her persembe gunu gol uzerinde havai fisek gosterisi yapiliyormus ve cok fazla ziyaretci cekiyormus ancak biz persembe gununu burada gecirmedigimiz icin ne yazik ki bu gosteriye taniklik edemedik

Golun etrafinda insanlarin yuzebilecegi kumsallar bulunuyor. Bunlardan en popuperi Million Dollar Beach olarak adlandirilani. Turkiyedeki orta kalitedeki sahil kasabalarini andiran bu ufak kasabada pekcok korku muzesi, perili ev vb var. Ayni zamanda korsan ya da benzeri temali mini golf sahalari ya da su kayaklari veya roller costerlarin oldugu eglence parklari da oldukca fazla ziyaretci cekiyor.

Lake George’un en onemli gecim kaynaklarindan birisi de sanirim outletler. Sehrin hemen birkac kilometre disinda bunlunan magazalar ozellikle Kanadalilarin ilgi odagi. Aksam kasabada yemek yedikten sonra ertesi gun kaleyi gezmeye gidiyoruz.

Orijinali 1757 yilinda French and Indian war adi verilen savasta tamamen harap olan kale 1950`lerde aslina sadik kalinarak yeniden insa ediilmis ve muze olarak acilmis. Kuzey Amerikanin politik ve ekonomik kontrolunu ele gecirmeye calisan Inglizler ve Fransizlar arasindaki  savasi yerlilerin de yardimi ile Fransizlar kazanmis.

Muze kalede cocuklar icin aktivieler var ve o donemin askerlerinin kiyafetleri ile dolasan rehberler yine o donemin asker kiyafetlerini giyen cocuklara kalenin tarihini anlatiyorlar.

Biz 2 ay sonra 5 yasina basacak olan Alp ile Arda’ya bugune kadar silah ile ilgili hicbirsey gostermedik  ve izletmedik. O yuzden muzedeki tufekleri gorunce ne olduklarini anlamadilar ve Alp o ellerindeki sopalar ne diye sordu. Rehber elindeki tufegi ateslediginde cok korktu ve neden o sesin ciktigini sormaya basladi. Silahin ne oldugunu ve ne ise yaradigini anlatamadim. Bir insanin baska bir insanin canini neden acitmak isteyecegini anlayamadi.

En sonunda yaramazlik yapmaya devam ederseniz sizi once zindana kapatiriz

Daha olmazsa zincire vururuz

O da olmazsa Kralicenin ordusuna yazdiririz dedik ve on kayit yaptirdik :))

Kaleden sonra sehirde yapilacak 2. siradaki turist atraksiyonu golde tekne turu. Bu turu yapan iki sirket var am aen unluleri Lake George Steam Boat Company.

Otantik buharli gemiler ile degisik uzunlukta ve degisik temali gol turlari yapiliyor. Biz 1 saatlik olani tercih ettik

Tekne turundan sonra Amerikada en sevdigimiz fast food zinciri olanpanera bread’da oglen yemegi yedikten sonra buranin unlu dondurmacisini da ziyaret edip Lake Geroge’dan ayriliyoruz

Lake George’dan baska bir eyalete Vermont’a gececegiz. Buradaki duragimiz gecen yil gunubirlik gidip cok begendigimiz Burlington sehri. Burasi 40.000 nufusu ile eyeletin en buyuk sehri ve Lake Champlain’in dogu kiyisinda yer aliyor. Burlington’un onemli ozelliklerinden birisi de A.B.D. geneline bakildiginda suc oraninin oldukca dusuk olmasi. Ayrica Forbes dergisi  burayi 2010  yilinda  Amerika’nin en sirin  sehirleri arasinda gostermis.

Yolda arabanin GPS’si bize bir oyun oynuyor ve ana yol yerine bir daha asla bulamayacagimiz koy ve kasaba yollarindan bizi goturuyor. Enfes manzaralar esliginde ilerlerken gece karanliga kalmadigimiza ve benzin deposunu doldurdugumuza cok seviniyorum

Otele varip odemize girdigimizde zamanlamanin mukemmel oldugu kararina variyoruz. Zira 10 dakika gec gelsek odamizdan gorunen bu nefis manzarayi yakalayamayacaktik

Yapilacak, gezilecek cok fazla birsey yok Burlington’da. Daha onceden yemek yiyip begendigimiz American Fladbread isimli restorana gidip lezzetli pizzalarindan yemek lazim. Bir de Teddy Bear muzesini ziyaret etmek gerekli.

American Flatbread’da pizza keyfi

Burlington’un en canli sokagi olan Church street

Teddy Bear adi Amerikan Baskanlarindan Teddy lakapli Theodore Roosevelt’in 1902 yilinda bir ayi avinda yavru ayiyi bagislamasi ile ilgili oldugunu ben bilmiyordum. Dunyada pekcok Teddy Bear muzesi varmis. Burington’da bizim gezdigimiz de onlardan biri. Burada yapilan oyuncak ayilar omur boyu garantili. Cikista kocamanlarindan bir tane aliyoruz

Geri donus yolunda feribot ile NY’a gecip oradan Montreal’e gitmek gibi bir alternatif var. Yorumlar 1 saat suren bu feribot yolculugunun cok keyifli oldugu yonunde. Biz de bunu denemeye karar veriyoruz. Gercekten keyifli bir yolculuk oluyor.

Plattsburgh’da biraz dolastiktan sonra eve donuyoruz